Strategii didacticii aplicate in predarea-invatarea informaticii.
Strategia didactica-presupune integrarea logica a mai multor metode,procedee tehnici si mijloace didactice cre se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice.
De acestea strategii depinde reusita activitatii didactice.
Procesul-este o segventa a metodei.
Tehnica-tehnica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
Tehnica-tehnica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
Metoda-plan de actiune transpus intr-un ansamblu de operatii mentale si practice prin care elevii dobindesc cunostinte,priceperi,capacitati si atitudini.
Functiile metodelor de instruire,se divizeaza in doua categorii:
a)Functii generale;
b)Functii specifice;
Din cele generale:
1.Functia cognitiva,care vizeaza organizarea si derijarea cunostintelor si a invatarii.
2.Functia instrumentala(operationala),care are functia de a intermedia intre obiective si rezultate intre elev si materia de studiat.
3.Functia normativa,care arata cum sa se preda,cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse.
4.Functia motivationala,stimuleaza curiozitate,creativitatea si unele aspecte individualizate ale elevilor.
5.Functia formativa,determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii ,cit si insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor.
Din cele specifice:
Sunt proprii fiecarei metode in parte.
a)Functii generale;
b)Functii specifice;
Din cele generale:
1.Functia cognitiva,care vizeaza organizarea si derijarea cunostintelor si a invatarii.
2.Functia instrumentala(operationala),care are functia de a intermedia intre obiective si rezultate intre elev si materia de studiat.
3.Functia normativa,care arata cum sa se preda,cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse.
4.Functia motivationala,stimuleaza curiozitate,creativitatea si unele aspecte individualizate ale elevilor.
5.Functia formativa,determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii ,cit si insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor.
Din cele specifice:
Sunt proprii fiecarei metode in parte.
Комментариев нет:
Отправить комментарий