четверг, 22 января 2015 г.

Curriculum disciplinii informatica.Proiectarea de lunga durata.Proiec de invatare.Proiectarea didactica a lectiei.

Curriculum disciplinii informatica.Proiectarea de lunga durata.Proiec de invatare.Proiectarea didactica a lectiei.


Curriculum este un cuvint cheie al pedagogiei contemporane care semnifica alergare,cursa, drum.In sens larg prin curriculum se intelege ansamblul proceselor educative de invatare, prin care trece elevul pe durata parcursului sau scolar. In sens restrins notiunea de curriculum cuprinde ansamblul documentelor scolare de tip reglator in cadrul carora se indica datele esentiale privind procesele scolare si experientele de invatare pe care scoala le ofera elevului.Astfel de curriculum se numeste oficial.


Curriculum la informatica se bazeaza pe urmatoarele tipuri de competente.

  1. Competente cheie (trans-disciplinare)acestea competente au fost definite pe baza competentelor cheie descrise de comisia europeana.
  2. Competentele specifice disciplinii informatica care descriu detalierii a celor 10 competente cheie.
  3. Subcompetentele care determina esenta studiului informaticii pentru fiecare treapta de studio.

In baza curriculumului profesorul elaboreaza proiect:

  • de lunga durata;
  • pe unitati de invatare;
  • proiectari a lectiilor.

Proiect didactic -este o activitate complexa de anticipare ,aceea ce doreste si trebuie sa realizeze profesorul impreuna cu elevii sau in cadrul unei lectii (sistem de lectii) astfel incit competentele sau obiectivele sa fie atinse.

La elaborarea proiectului de lunga durata ,profesorul utilizeaza :


  1. Curriculum la disciplina scolara;
  2. Manualul;
  3. Ghidul de implementare a curriculumui;
  4. Ghidul profesorului la manualul respectiv;
  5. Alte referinte bibliografice,care vor ajuta.


La elaborarea planificarilor se parcurg urmatoarele etape:


  1. Realizarea asocierilor dintre competentele si continuturi;
  2. Impartirea continuturilor in unitate de invatare;
  3. Stabilirea succesiunii de parcurgere a unitatilor de invatare;
  4. Alocarea timpului necesar pentru fiecare unitate de invatare in corcondanta cu subcompetentele si continuturi vizate.

Комментариев нет:

Отправить комментарий